Satis Sözlesmesi

MADDE 1- TARAFLAR

1.1 SATICI

Unvani : Tekin Acar Kozmetik
Adresi : Merdivenköy Mah. Nur Sok. A Blok No: 1 /1  Kat:12 D:115 Business Istanbul Kadiköy / Istanbul
Telefon : 0216 706 46 79
E-posta adresi : info@tekinacarkozmetik.com
Ürün iade adresi :
Merdivenköy Mah. Nur Sok. A Blok No: 1 /1  Kat:12 D:115 Business Istanbul Kadiköy / Istanbul

1.2 ALICI


Adi Soyadi :  
Adresi :  
Telefon :  
Email :  
MADDE 2- KONU
 
Isbu sözlesmenin konusu, ALICI'nin SATICI'ya ait "www.tekinacarkozmetik.com” adresli internet sitesinden ("Internet Sitesi”) elektronik ortamda siparis verdigi asagida nitelikleri ve satis fiyati belirtilen ürünün satisi ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayili Tüketicilerin Korunmasi Hakkindaki Kanun ve 27.11.2014 tarihli Resmi Gazete’de yayinlanmis olan Mesafeli Sözlesmeler Yönetmeligi hükümleri geregince taraflarin hak ve yükümlülüklerinin saptanmasidir.
 
MADDE 3- SÖZLESME KONUSU ÜRÜN
 
Ürünlerin Cinsi ve Türü, Miktari, Marka/Modeli, Rengi ve Satis Bedeli ve Teslimat Bilgileri asagida belirtildigi gibidir.

 

MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER

4.1 ALICI, Internet Sitesi'nde belirtigi sekilde sözlesme konusu ürünün temel nitelikleri, tüm vergiler dahil satis fiyati ve ödeme sekli ile teslimati ve bunun masraflarinin ALICI tarafindan karsilanacagini, teslimatin gerçeklestirilecegi süreye ve SATICI’nin tam ticari unvani, açik adresi ve iletisim bilgilerine iliskin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi oldugunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdigini beyan eder.

4.2 SATICI, Internet Sitesi’nin veya mobil uygulamanin ve diger veriler ile programlarin kullanilmasi sebebiyle, sözlesmenin ihlali, haksiz fiil, ya da baskaca sebeplere binaen, dogabilecek dogrudan ya da dolayli hiçbir zarardan sorumlu degildir. SATICI, sözlesmenin ihlali, haksiz fiil, ihmal veya diger sebepler neticesinde; islemin kesintiye ugramasi, hata, ihmal, kesinti, silinme, kayip, islemin veya iletisimin gecikmesi, bilgisayar virüsü, telekomünikasyon hatlarinda meydana gelen arizalar, iletisim hatasi, hirsizlik, imha veya izinsiz olarak kayitlara girilmesi, degistirilmesi veya kullanilmasi hususlarinda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

4.3 SATICI, Internet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’da mevcut her tür hizmet, ürün, kullanma kosullari ile Internet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’da sunulan bilgileri önceden bir ihtara gerek olmaksizin degistirme, yeniden organize etme, yayini durdurma hakkini sakli tutar. Degisiklikler Internet Sitesi’nde ve/veya Mobil Uygulama’da yayin tarihinde yürürlüge girer. Sirket, ALICI’ya Internet Sitesi’ne ve/veya Mobil Uygulama’ya her giriste yasal uyari sayfasini ziyaret etmelerini tavsiye etmektedir. Bu kosullar link verilen diger internet sayfalari için de geçerlidir.

4.4 Internet Sitesi ve Mobil Uygulama SATICI’nin kontrolü altinda olmayan baska internet sitelerine baglanti veya referans içerebilir. SATICI, bu sitelerin içerikleri veya içerdikleri diger baglantilardan sorumlu degildir.

4.5 SATICI, Internet Sitesi ve Mobil Uygulama’nin genel görünüm ve tasarimi ile Internet Sitesi ile Mobil Uygulama’daki tüm bilgi, resim, her türlü marka, Internet Sitesi alan adi, logo, ikon, demonstratif, yazili, elektronik, grafik veya makinede okunabilir sekilde sunulan teknik veriler, bilgisayar yazilimlari, uygulanan satis sistemi, is metodu ve is modeli de dahil tüm materyallerin ("Materyaller”) ve bunlara iliskin fikri ve sinai mülkiyet haklarinin sahibi veya lisans sahibidir ve Materyaller yasal koruma altindadir. Internet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’da bulunan hiçbir Materyal; önceden izin alinmadan ve kaynak gösterilmeden, kod ve yazilim da dahil olmak üzere, degistirilemez, kopyalanamaz, çogaltilamaz, baska bir lisana çevrilemez, yeniden yayimlanamaz, baska bir bilgisayara yüklenemez, postalanamaz, iletilemez, sunulamaz veya dagitilamaz. Internet Sitesi ve/veya Mobil Uygulama’nin bütünü veya bir kismi baska bir internet sitesi veya mobil uygulamada izinsiz olarak kullanilamaz. Aksine herhangi bir durumun tespiti halinde, SATICI’nin hukuki ve cezai sorumluluga iliskin ve burada açikça belirtilmeyen diger tüm haklari saklidir.

4.6 ALICI’nin kisisel bilgileri, ancak resmi makamlarca usulü dairesinde bu bilgilerin talep edilmesi halinde ve yürürlükteki emredici mevzuat hükümleri geregince resmi makamlara açiklama yapmak zorunda oldugu durumlarda resmi makamlara açiklanabilecektir.

4.7 Sözlesme konusu ürün, siparis tarihinden itibaren 30 günlük süreyi asmamak kosulu ile her bir ürün için ALICI'nin yerlesim yerinin uzakligina bagli olarak Internet Sitesi’nde ön bilgiler içinde açiklanan süre içinde ALICI veya gösterdigi adresteki kisi/kurulusa SATICI’nin anlasmali oldugu kargo firmasi tarafindan teslim edilir. SATICI’nin isbu Sözlesme’nin onaylandigi tarih itibariyle anlasmali oldugu kargo Firmasi Aras Kargo (Aras Dagitim ve Pazarlama)’dur. Madde 3’te gösterilen teslimata iliskin her türlü kargo/gönderim ücreti, toplam siparis bedelinin 150 (yüzelli) Türk Lirasi’nin altinda olmasi halinde, ALICI tarafindan karsilanacak olup siparisine iliskin faturasina "Gönderim Ücreti” adi altinda yansitilacaktir.

4.8 Sözlesme konusu ürün(ler), ALICI'dan baska bir kisi/kurulusa teslim edilecek ise, teslim edilecek kisi/kurulusun teslimati kabul etmemesinden ve bundan kaynaklanabilecek zararlardan SATICI sorumlu tutulamaz.

4.9 Ürünün(lerin) ALICI’ya gönderimi asamasinda sevkiyat isleminden sorumlu kargo firmasinin hata ve ihmallerinden kaynakli olarak ortaya çikabilecek zararlardan ve/veya bunlarin ALICI'ya teslim edilememesinden dolayi SATICI sorumlu tutulamaz.

4.10 SATICI, sözlesme konusu ürünün(lerin) saglam, eksiksiz, sipariste belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanim kilavuzlari ile teslim edilmesinden sorumludur.

4.11 SATICI, siparis konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansizlasmasi halinde sözlesme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözlesmeden dogan ifa yükümlülügünün süresi dolmadan ALICI’ya bildirir ve stoklarinda bulunmasi halinde ALICI’ya esit kalite ve fiyatta farkli bir ürün tedarik edebilir.

4.12 Ürünün(lerin) tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartinin, banka kartinin, debit kartinin ve Internet Sitesi’nde ve Mobil Uygulama’da sunulan diger ödeme sistemlerinin ALICI’nin kusurundan kaynaklanmayan bir sekilde yetkisiz kisilerce haksiz veya hukuka aykiri olarak kullanilmasi nedeni ile ilgili banka veya finans kurulusun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI’nin kendisine teslim edilmis olmasi kaydiyla ilgili ürünü 3(üç) gün içinde SATICI'ya iade etmesi zorunludur. Aksi halde ALICI kendisine de her türlü yasal islemin yapilacagini kabul ve taahhüt eder.

4.13 ALICI tarafindan satin alinmis ürün ya da hizmetin SATICI’nin hizmet aldigi tedarikçi firma stoklarinda olmamasi ve esit kalitede ve fiyatta muadil ürünün de bulunmamasi halinde, SATICI’nin ALICI’nin ödemis oldugu bedeli iade etme hakki saklidir.

4.14 SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulasimin kesilmesi gibi olaganüstü durumlar nedeni ile sözlesme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI’nin siparisi iptal etmesi halinde ödedigi tutar 14 (ondört) gün içinde kendisine ürünü(leri) satin alirken kullandigi ödeme aracina uygun bir sekilde tek seferde ödenir.

4.15 ALICI’nin kredi karti ile yaptigi ödemelerde ise, ürün(ler) tutari, siparisin ALICI tarafindan iptal edilmesinden sonra 14 (ondört) gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarin bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarina yansimasi tamamen banka islem süreci ile ilgili oldugundan, ALICI olasi gecikmeler için SATICI'nin herhangi bir sekilde müdahalede bulunmasinin mümkün olamayacagini ve SATICI tarafindan kredi kartina iade edilen tutarin banka tarafindan ALICI hesabina yansitilmasinin ortalama 2 ile 3 haftayi bulabilecegini pesinen kabul etmektedir.

4.16 SATICI, Internet Sitesi üzerinden ALICI ihtiyacini asan alimlari iptal etme hakkini sakli tutar. ALICI’nin ihtiyacini asan, toptan nitelikteki alimlarda satin alinanlarin 3 (üç) adet ürünü asmasi halinde SATICI, siparisi tamamen iptal etme ya da perakende alim sinirinda kalan yalnizca 3 (üç) adet ürün gönderimini saglama hakkini sakli tutar.

4.17 ALICI’nin kredi karti ile yapmis oldugu alisverislerde ilgili tutara iliskin islemin 3 (üç) hatali sifre girisi nedeniyle gerçeklestirilememesi halinde SATICI, ALICI’dan kimlik ve kredi karti bilgilerini teyit edecek görsel araçlar da dahil olmak üzere her türlü bilgi ve belgeyi talep etmek hakkina sahiptir. Isbu bilgi ve belgelerin ALICI tarafindan temin edilmemesi, eksik temin edilmesi veya temin edilen bilgi ve belgeler ile siparis bilgilerinin uyusmamasi halinde SATICI, ilgili siparisi derhal ve hiçbir sorumluluk ve tazminat bedeli altinda kalmaksizin iptal etme hakkina sahiptir.

4.18 Ürün fiyatlarinin açik bir hata oldugu ortalama bir kisi tarafindan anlasilacak seviyede piyasa fiyatinin çok altinda yazilmasi durumunda, isbu hatali fiyata göre verilen tüm siparislerin SATICI tarafindan iptal edilme hakki vardir. ALICI böylesi bir durumda açik bir hata olmasi nedeniyle hiçbir hak ve talepte bulunmayacagini kabul ve beyan eder.

4.19 Yeni yürürlüge giren 10/3/2007 tarihli ve 26458 sayili Resmî Gazete’de yayimlanan Bankacilik Düzenleneme ve Denetleme Kurumu’nun ilgili yönetmelik degisikligine göre "Kozmetik Ürünler”de taksitlendirme yapilmamaktadir.

MADDE 5- CAYMA HAKKI

ALICI, sözlesme konusu ürünün(lerin) kendisine veya bildirdigi adresteki kisi/kurulusa tesliminden itibaren 14 (ondört) gün içinde hiçbir sebep göstermek zorunda olmaksizin cayma hakkina sahiptir. Cayma hakkinin kullanilmasi halinde iade ürünler SATICI’nin anlasmali oldugu ve internet sitesi üzerinden müsterilerine duyuracagi kargo firmasi ile iade edilmelidir. Cayma hakkinin kullanimindan kaynaklanan masraflar, ürünün(lerin) SATICI’nin anlasmali oldugu kargo firmasi ile iade gönderilmesi halinde SATICI’ya aittir. Süresi içerisinde herhangi bir nedenle iade edilen ürünün SATICI’nin anlasmali oldugu ve ALICI’ya bildirilen kargo firmasi ile gönderilmemesi halinde kargo bedeli ALICI tarafindan karsilanacaktir. Cayma hakkinin kullanilmasi için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI'ya faks, telefon veya eposta ile bildirimde bulunulmasi ve ürünün 6. madde hükümleri çerçevesinde cayma hakki kullanimina uygun ve SATICI tarafindan tekrar satisa arz edilebilir nitelikte olmasi gereklidir. Bu hakkin kullanilmasi halinde,a) Üçüncü kisiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturasi, (iade edilmek istenen ürüne iliskin kurumsal fatura kesilmis, ürün iade edilirken kurumun düzenlemis oldugu iade faturasi ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturasi kurumlar adina düzenlenen siparis iadeleri IADE FATURASI kesilmedigi takdirde tamamlanamayacaktir),
b) Iade formu,
c) Cayma hakki bildiriminin yapilmasindan itibaren 10 (on) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalaji, varsa standart aksesuarlari ile birlikte eksiksiz ve hasarsiz olarak SATICI’nin birinci maddede belirtilen ürün iade adresine teslim edilmesi gerekmektedir. SATICI, ALICI’nin cayma hakki bildiriminin kendisine ulastigi tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde ürün kapsaminda yapilmis tüm ödemeleri ALICI’ya iade edecektir. Ürün SATICI’ya iade edilirken, ürünün teslimi sirasinda ALICI’ya ibraz edilmis olan orijinal faturanin da (muhasebe kayitlarinda tutarliligi saglamak amaciyla) iade edilmesi gerekmektedir. Ürünle beraber iade edilecek olan faturanin üzerine de "iade faturasidir" ibaresi yazilip ALICI tarafindan imzalanacaktir. Faturanin ürünle birlikte ya da en geç ürünün gönderilmesinden itibaren 5 (bes) gün içerisinde SATICI'ya gönderilmemesi durumunda iade islemi gerçeklestirilmeyecek, ürün ayni sekilde karsi ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilecektir.
 
 
MADDE 6- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
 
ALICI, 27.11.2014 tarihinde resmi gazetede yayinlanmis olan Mesafeli Sözlesmeler Yönetmeligi’nin 15.Maddesi çerçevesinde asagidaki ürünler kapsaminda cayma hakkini kullanamaz:
a) Fiyati finansal piyasalardaki dalgalanmalara bagli olarak degisen ve SATICI veya saglayicinin kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere iliskin ürünler.
b) ALICI’nin istekleri veya kisisel ihtiyaçlari dogrultusunda hazirlanan mallara iliskin ürünler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallarin teslimine iliskin ürünler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurlari açilmis olan mallardan; iadesi saglik ve hijyen açisindan uygun olmayanlarin teslimine iliskin ürünler.
d) Tesliminden sonra baska ürünlerle karisan ve dogasi geregi ayristirilmasi mümkün olmayan mallara iliskin sözlesmeler.
e) Malin tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurlari açilmis olmasi halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine iliskin ürünler.
f) Abonelik sözlesmesi kapsaminda saglananlar disinda, gazete ve dergi gibi süreli yayinlarin teslimine iliskin ürünler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapilmasi gereken, konaklama, esya tasima, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eglence veya dinlenme amaciyla yapilan bos zamanin degerlendirilmesine iliskin ürünler.
g) Elektronik ortamda aninda ifa edilen hizmetler veya ALICI’ya aninda teslim edilen gayri maddi mallara iliskin ürünler.
h) Cayma hakki süresi sona ermeden önce, ALICI’nin onayi ile ifasina baslanan hizmetlere iliskin ürünler.
 
 
MADDE 7- UYUSMAZLIK HALINDE YETKILI MAHKEME
 
Tüketici; sikâyet ve itirazlari konusunda basvurularini, Gümrük ve Ticaret Bakanligi tarafindan her yil Aralik ayinda belirlenen parasal sinirlar dâhilinde Tüketicinin mal veya hizmeti satin aldigi veya ikametgâhinin bulundugu yerdeki Tüketici Sorunlari Il ve Ilçe Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapabilir.